Lades Piliç Genel Müdürü Uğur Uzun, Türkiye’nin piliç eti üretiminde dünyanın ilk 11 ülkesi arasına girdiğini, ihracatın hiç olmadığı kadar ...
Lades Piliç Genel Müdürü Uğur Uzun, Türkiye’nin tavuk eti üretimi ve ihracatında önemli bir ivme kazandığını, bu yılki ihracat rakamları arasında tavuk etinin, Türkiye’nin ihracat kalemleri arasında en hızlı artış gösteren ürün kalemi olduğunu bildirdi.
‘TÜRK TAVUKÇULUĞU GÜN GEÇTİKÇE GELİŞME GÖSTERİYOR’
Uzun, yaptığı açıklamada, Türkiye’nin 2002 yılında 726 bin 607 ton olan toplam kanatlı eti üretiminin 2011 yılında 1 milyon 613 bin 309 tona yükseldiğine dikkati çekerek, “Öte yandan geçen yıl kesilen tavuk sayısında da önceki yıla göre yüzde 14,1 artış oldu. Kesilen tavuk sayısı 2010 yılında 843 milyon 898 bin iken, 2011 yılında bu rakam 963 milyon 245 bine çıktı. Bunlar Türk tavukçuluğu adına güzel gelişmeler. Türkiye’nin dünyanın ilk 11’i arasında olduğunu gösterdiğini, bunun da sektör temsilcileri olarak bizleri mutlu ediyor. Türkiye’nin bu gelişiminin yanında Lades Piliç olarak da bu yıl geçen yıla göre ihracatlarını katlayarak artırdıklarını vurguladı.
Lades’in, yılın ilk yarısında 2011 yılının ilk 6 aylık dönemine göre ihracatını artırarak, 12 milyon 700 bin dolara çıkardığını vurgulayan Genel Müdür Uzun, dünya teknolojisini yakından takip eden üretim tesislerinde üretimin her aşamanın kontrol altında olduğunu, yurt dışından gelen konuklarının tesislerindeki tüm aşamayı yakından görüp duydukları güveni pekiştirdiklerini kaydetti.
Uzun, ihracat artışında markaya olan güven ve hijyenik koşulların yanı sıra Lades Piliç’in “TSE’den alınan Helal Gıda Sertifikası”nın etkili olduğunu söyledi.
Lades Piliç olarak yıllık 30 bin ton tavuk eti ürettiklerini, son 6 aydan beri bunun yüzde 40’ını çeşitli ülkelere ihraç ettiklerini anlatan Uzun, “Şu anda Irak, İran,Libya ve Tacikistan’a kadar ürün gönderiyoruz” diye konuştu.
“EL DEĞMEDEN TÜKETİCİYE ULAŞTIRIYORUZ”
Adana’daki tesislerinde, ISO 9001-2000 kalite yönetim sistemi ve ISO 22000 gıda güvenliği kalite sistemine göre üretim yaptıklarını ifade eden Uzun, kullandıkları son teknoloji ürünü makinelerle tavuk etini el değmeden tüketiciye ulaştırdıklarını söyledi.
Dünyanın neresinden olursa olsun sektördeki tüm gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirten Uzun, Türkiye’nin, tavuk eti üreticiliğinde, atılan doğru adımlar neticesinde önemle ivme kazandığını, dünya pazarlarına ucuz maliyetle giren rakiplerine karşı kalite kozunu kullanarak güçlendiklerini bildirdi.
Türkiye’de piliç eti sektörünün gelişimine damga vuran marka olduklarını anımsatan Uzun, tesislerinde İslami usullere uygun kesim yapıldığını, hijyen kuralların en önemli unsur olduğunu, bu sayede müşteride oluşturdukları güvenle girdikleri her ülkede kalıcı yer edindiklerini kaydetti.
Hiç yorum yok