Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son haberlerimiz:

latest

Japonya'yı fetheden bir hikaye: Safranbolu Lokumu

Geleneksel Türk lokumu, Japon kültüründeki benzerlikler sayesinde Japonların dikkatlerini çekerken Meşhur Safranbolu Lokumcusu ve Karbon iş ...

Geleneksel Türk lokumu, Japon kültüründeki benzerlikler sayesinde Japonların dikkatlerini çekerken Meşhur Safranbolu Lokumcusu ve Karbon iş birliğinde hazırlanan özel ve şık ambalaj tasarımı ile Japonların görselliğine de hitap ediyor.

Geleneksel lokumları Dünya’ya tanıtma misyonundan yola çıkan ve 35 yıllık geçmişe sahip Meşhur Safranbolu Lokumcusu, Japonya’nın en büyük alışveriş merkezinden aldığı talep ile özel tasarımlı lokumları Japonların beğenisine sunuyor. Meşhur Safranbolu Lokumcusu için Japonlara özgü ambalaj tasarımı, firmalara marka oluşturma ve geliştirme, iç mekan tasarımı, iletişim tasarımı alanlarında multidisipliner danışmanlık hizmeti veren Karbon’un imzasını taşıyor.

Lokum, Japonların çay seramonisindeki tatlı Wagashi’yi andırması ve gül bitkisi ile yakın ilişkileri, güllü tatlara duydukları yakınlıkları ve alışkanlıkları yansıtmasından ötürü tercih ediliyor. Bu sebeple, klasikleşen lokum ambalajlarını Japonların ilgisini çekecek tarzda tasarlayan Karbon, ambalaj dizaynında Japonların sade tasarım anlayışının izlerini takip etti. Tasarımlarında Japonların alışkanlıkları, beğenileri, zevkleri, ilgi alanları üzerine geniş çaplı araştırma yaparak daha görsel, yalın ve şık bir tasarım anlayışını benimseyerek fark yarattı.

Selen Selviler Özüekren
Ambalaj tasarımlarının ürün- hedef kitle uyumu ile paralel olması gerekliliğini vurgulayan Karbon Kurucularından Selen Selviler Özüekren, Meşhur Safranbolu Lokumu için tasarladıkları ambalajlar için öncelikle turist olarak gelen Japonların Türkiye’de en çok tercih ettikleri turistik bölgeler için araştırma yaparak başladıklarını belirtti. Selen Selviler Özüekren: “Geleneksel yaşam tarzlarına rağmen her fırsatta dünyayı çok gezen Japonların sosyal medya paylaşımlarında tutun rehberlerden, japon seyahat sitelerine kadar geniş bir alanda araştırma yaparak Türkiye ile en çok eşleştirdikleri bölgeleri listedik.

Sonuç olarak ortaya çıkan tarihi yerleri de tasarımımıza taşıdık. Sıkça hediyelik olarak düşünülen lokumlar için daha Türkiye’yi yansıtan, kültürel kodlar yaşıyan bir tasarım çözümü sunduk. Tasarım zevki gelişmiş ve hayatlarının büyük bir parçasını tasarım oluşturan Japonların yalınlığı ön planda tuttuğunu keşfettik. Yalın bir tasarım ayırtediciliği azaltacağını düşündüğümüz için görselliği öne çıkardık. Gösterişli, karmaşık bir tasarımdan ziyade sade, dikkat çeken ve göz yormayan tasarımı tercih ettik” diyerek tasarım yolculuğunu aktardı.

Butik tarzını bozmadan geleneksel lokumu yaygınlaştırmayı hedefleyen Meşhur Safranbolu Lokumcusu Genel Müdür Emrah Eren lokumu Japonlar ile tanıştırırken Japonların Türkiye’de ziyaret ettikleri yerlerin görsellerini baz aldıkları bir seri ürettiklerini belirtti. Günlük 1,5 ton lokum ürettiklerini aktaran Eren: “ Amerika, Suudi Arabistan, Kanada, Güney Kore, Almanya, Rusya, Ukrayna, Bahreyn ve Azerbaycan başta olmak üzere dünyanın birçok noktasına ihraç ediyoruz. Geleneksel lokumumuzu Japonya’ya tanıtıyor olmaktan ötürü olduça mutluyuz. Japonların tarzlarına uygun şık ambalaj tasarımımızla hem gözlerine hem de damaklarına hitap ediyoruz “ dedi.

Plus Kitchen, Beyaz Fırın, Emek Pastanesi, Melodi, Çikolata, Centrum Toplantı Hizmetleri, Tay Mum ve benzeri birçok firmaya danışmanlık yapan Karbon, projelere ve istekler doğrultusunda özel çözümler sunan ürün tasarımları da gerçekleştiriyor.
Fav

Önizle

Hiç yorum yok