Yemeksepeti, son projesi ‘Fakat iyi yedik’ ile kullanıcılarına, kendi kişiselleştirilmiş yemek hikayelerini sunuyor. Eğlenceli tasarımı, ...
Eğlenceli tasarımı, samimi dili ve şaşırtıcı detaylarıyla Yemeksepeti’nin marka kimliğini bire bir yansıtan proje, henüz tanıtımı yapılmamasına rağmen yüzbinlerce kez ziyaret edildi. Son dönemin en önemli pazarlama trendlerinden kişiselleştirme ve büyük veri “big data” kullanımı alanında oldukça orjinal ve başarılı bir örnek olarak öne çıkan projede, Yemeksepeti’nin restoran ve yemek çeşitliliği ile ne kadar büyük bir dünyası olduğu da kullanıcılara doğal bir tonda aktarılmış oluyor. Kullanıcılara ait milyarlarca verinin, tıklandığı anda birbirinden farklı ve anlamlı video ve infografikler olarak kullanıcılara aktarılabilmesi projenin teknik anlamda da başarısını ortaya çıkarıyor.
Yemeksepeti, kullanıcılarının siteye üye oldukları günden bugüne dek verdikleri sipariş verilerini derleyerek oluşturduğu kişiselleştirilmiş hikayelerini ve siteye ait ilginç verileri ‘fakatiyiyedik.com’da sunmaya başladı. Site, daha tanıtımı yapılmadan yüzbinlerce ziyaret aldı. Kendi Yemek Hikayen, Yemek Kimliğin, Bunları Biliyor muydun ve Günün Testi bölümlerinden oluşan mikrositede, kullanıcılar üye girişi yaparak, Yemeksepeti dünyasındaki ayak izlerini keyifle izleyebiliyorlar.
Pazarlama trendlerine dokunuyor: Kişiselleştirme ve büyük veri
Renkli görsel tasarımından kullanılan samimi dile kadar, tam bir Yemeksepeti işi olan ‘Fakat iyi yedik’, markanın kendi kimliğini her adımında net bir şekilde yansıtabildiğinin son örneği. Proje, son dönemin en önemli pazarlama trendlerinin vücut bulmuş hali olarak da karşımıza çıkıyor:
Kişiselleştirme ve büyük veri kullanımı.
Daha önce “iyi ki doydun” videoları ile kişiselleştirme alanında kendinden söz ettiren Yemeksepeti ‘Fakat iyi yedik’ aracılığıyla da kullanıcıları ile arasındaki samimi ve kişisel ilişkisini sağlamlaştırıyor.
‘Fakat iyi yedik’ büyük veri kullanımı anlamında da yaratıcı bir proje olarak öne çıkıyor. Yemeksepeti, 4 milyon kullanıcısı olan dev bir veri merkezi olarak, elindeki verileri kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmak için arayüzüne entegre etmeyi sürdürüyor. Ancak bununla yetinmeyerek, çıkarımlarını eğlenceli bir proje kapsamında kullanıcıya dokunan biçimde de sunabiliyor.
Tıklandığı anda oluşan kişisel videolar, sürekli değişen hikayeler
Fakat İyi Yedik’in veri anlamlandırma süreçleri kişinin siparişleriyle uyumlu olarak sürekli güncellenmesine imkan tanıyor. Kullanıcılara ait milyarlarca veri, tıklandığı anda birbirinden farklı ve anlamlı video ve infografikler olarak kullanıcılara aktarılabiliyor. Yani her bir kullanıcının, günden güne hikayesi farklılaşıyor; kullanıcıların videoları ve diğer verileri sipariş verdikçe günden güne tekrar oluşturuluyor. Fakat İyi Yedik’te günlük olarak yaklaşık 10 milyar satır civarında veri işleniyor. Tüm bu özellikleriyle proje, teknik olarak da çok önemli bir başarı.
Hem kişisel hikayeleri, hem de Yemeksepeti dünyasını keşfetmek mümkün
‘Fakat iyi yedik’ içerisinde kullanıcılar kendi hikayelerini izlerken, bir yandan da Yemeksepeti evreninin ne kadar büyük olduğunu görebiliyor. Örneğin mikro sitedeki “Bunları biliyor muydun” kısmında, “Son 1 senede 2.287 adet Muhammara siparişi verildi ama sen hiç Muhammara siparişi vermemişsin” gibi kişisel detaylara yer verilirken, “2015 yılında derbi maçlarının olduğu gün 1.319.640 dilim pizza, 155.377 patates kızartması sipariş edildi. Golü, heyecanı ve pizzayı gönülden seviyoruz” gibi genel veriler de paylaşılıyor.
Ayrıca kullanıcının ilk sipariş tarihi, toplam sipariş sayısı, hangi mutfakları tercih ettiği gibi verilerin yanı sıra, “Kaç kurye şifreni girerken kafasını çevirdi”, “İçtiklerin bir havuz olsaydı kaç litre ederdi”, gibi sorulara da ‘Fakat iyi Yedik’de video ya da infografik formatında yanıt bulmak mümkün oluyor.
Hiç yorum yok