Tetra Pak’ın dünya genelinde %100 meyve suyu sektörünü araştırdığı Tetra Pak Meyve Suyu Endeksi Raporu’na göre %100 meyve suyu pazarı, ekono...
Tetra Pak’ın dünya çapındaki müşterileriyle kurduğu ortaklık sayesinde elde ettiği pazar bilgileri ve yedi ülkede yer alan 7.000 tüketicinin sağladığı güncel araştırma bulgularına dayanarak hazırladığı %100 Meyve Suyu Endeksi raporu, Ekim 2016’da yayınlandı.
Rapora göre; dünya genelinde insanların %40’ından fazlasının her gün tükettiği %100 meyve suyu, ortalama tüketici beslenmesinde hala önemli bir yer tutuyor. Tüketicilerin sağlıklı bir seçim olarak gördükleri %100 meyve suları için daha fazla ödeme yapmaya istekli oldukları belirtilen raporda sektördeki büyümenin kaynağını sağlık odaklı, tüketici ihtiyaçlarına karşılık veren ürünler ile ev dışı tüketimin oluşturacağı yer alıyor. Rapora göre bu eğilimlerin hâlihazırda en etkili tüketici kesimini oluşturan Y kuşağı arasında özellikle güçlü olduğunun altı çiziliyor.
Raporda “Sebze kaynaklı beslenme” başlığı ile yer alan bölümde, doğal şeker içeriğini düşüren ve sağlığa yönelik faydalar getiren sebze ve meyve kombinasyonlarından oluşan sebze karışımlarının, %100 meyve suyu kategorisinde küresel olarak dördüncü en popüler ürün grubu konumunda olduğu belirtildi. Rapora göre; sebzelerin bileşen olarak kullanıldığı yeni ürün lansmanları 2015 senesinde, 2012’ye göre üç kat artış gösterdi.
Özel %100 meyve suları kategorisi için ise raporda; küresel çerçevede tüketicilerin %60’tan fazlasının, kanıtlanmış sağlığa yönelik faydaları olan ürünlere ilgi duyduğu belirtildi. Rapora göre, sağlığa yönelik işlevsel ürünler net bir biçimde yükselişte: 2012 – 2015 arasında bu segmenti hedef alan yeni ürün lansmanlarında yıllık büyüme %31 oranında gerçekleşti. Bu lansmanlar 2015 yılında, bağışıklık (%22), kalp sağlığı (%12), sindirim (%11), kemik sağlığı (%8), beyin sağlığı (%6) ve güzelliğe yönelik faydalar (%4) gibi geniş bir yelpazeye hitap etmeye devam etti.
Tetra Pak Başkan ve CEO’su Dennis Jönsson konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Markaların, dünya genelinde, değişen yaşam tarzları ve şeker tartışmasının getirdiği zorlukları fırsata dönüştürdüklerini görmek güzel. Markalar, portakal ve elma gibi geleneksel meyvelerin ötesine geçerek yeni tarifler için sınırsız olanaklar yaratan özgün sebze karışımları ve yeni meyve tatlarını içeren ürün gamlarıyla tüketicilerin hayal dünyasına hitap ediyor ve bu sayede ortaya çıkan yeni ürünlerle %100 meyve suyu kategorisinde büyümeyi tetikliyorlar. Başarının anahtarı her zaman olduğu gibi inovasyonda yatıyor. Doğru ürünü, tüketici ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde doğru zamanda sunabilmenin yanı sıra tüketicilerin dikkatini çekip, onlarla bağ kurmak da bir o kadar önemli,” diyor.
Tetra Pak raporunda, hâlihazırda dikkate değer büyümenin yaşandığı Çin ve Brezilya ve Malezya, Hindistan ve Endonezya gibi büyüme öncüsü, gelişmekte olan ülkelerde %100 meyve suyu için büyük bir potansiyel olduğunun altı çiziliyor. Türkiye için ise 2015 yılında kişi başına düşen yıllık ortalama toplam meyve suyu ve nektarı tüketim miktarının 9.8 litre olduğu, Avrupa’da ise bu oranın 17 litre olduğu biliniyor.
Ülkemizde meyve suyu kavramı, Avrupa’da olduğu kadar iyi bilinmemekte, dolayısıyla gelişen bu sektörün ürün çeşitliliği bazı gelişmiş pazarlara göre daha az yer alıyor. Ancak, %100 meyve suyuna her geçen gün ilgi arttığından üreticiler de her türlü damak tadına hitap edebilecek yaratıcı karışımları tüketicilerin beğenisine sunmaya devam ediyor.
Hiç yorum yok