Ülke ekonomisinde önemli rol oynayan perakende sektörü yükselişte! 2011 yılında ülkemizdeki tahmini büyüklüğü 302 milyar doları bulan pera...
Perakende sektörü içerisindeki büyüklüğü yaklaşık 3 milyar dolar olduğu tahmin edilen züccaciye sektörü, bazı büyük bayilerin ve tedarikçi firmaların yaşadığı sıkıntılardan dolayı 2012 yılına tedirgin başladı. Bununla birlikte, farklı pazarlama stratejileri geliştireren bazı firmalar 2012 yılını artan rakamlarla kapatacak.
Ülkemizin yakın komşularında süregelen olaylar nedeniyle 2012 yılına tedirgin başlayan züccaciye sektörü ilk ve ikinci çeyrekte vasat bir büyüme gösterdi. Bir çok züccaciye mağazası yeni alımlar yapmak yerine elindeki stokları azaltmak için çaba sarf etti. Bütün bunlara rağmen tüketicinin ihtiyaçlarını doğru takip eden ve yenilikler ile ürün gamını geliştiren markalar pazar paylarını arttırmayı sürdürdü. Bir yandan tüketici renkli ve kullanımının daha sağlıklı olduğuna inandığı ürünlere yönelirken, diğer yandan da güven veren markaları tercih etti. Ucuz ve kalitesiz ürünler yerine kalite ve fiyat dengesini doğru sunan ürünler ön plana çıktı. Bu nedenle piyasada yer alan birçok marka ürün portföyünde bu taleplere uygun değişiklikler yapmaya özen gösterdi.
“2012, Sektör İhracatı Artmış Olarak Kapanacak”
Sektörün köklü markası Emsan, bölgemizde yaşan siyasi huzursuzlukları farklı pazarlara yönelerek ihracatta en az zararla etkilendiklerini belirtiyor. Ortadoğu’daki yaşanan sıkıntılardan dolayı Kuzey Afrika ve Avrupa pazarına yönelen Emsan, buraların da cazip bir pazar olduğunun altını çiziyor. Farklı pazarlara yönelerek hedeflerini büyüten Emsan, 2012 yılının ilk üç çeyreğinde yüzde 40 büyüme kaydetti. Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak;” Türk ekonomisinde züccaciye sektörü önemli bir yer tutuyor. Üretimden pazarlamaya, lojistikten dağıtım hizmetlerine pazar ve tüketici araştırmasından reklam faaliyetlerine kadar uzayan yan sektörlere de sürekli iş olanağı sağlayan bir sektör. Bugün züccaciye sektörü basılı ve görsel medyada en çok reklam veren sektörlerden biri. Tüm bu çalışmaların yanında züccaciye sektörünün ülke ihracatına katkıları büyük. 2011 yılında sektörün ihracatı yaklaşık 1.2 milyar dolar idi. 2012 yılında da artacağı düşünülen ihracat rakamları sektörün her geçen gün hızla büyüdüğünün ve yurt dışı çalışmalarının artığının en büyük göstergesi” şeklinde konuştu.
“Emsan 2012 yılında yüzde 40 büyüme kaydetti”
Züccaciye sektöründeki artan rekabet ve ürün çeşitliliği markaları yeni tasarım arayışlarına yöneltiyor. Bu şekilde tüketicinin markaya olan bağımlılığının artırılması hedefleniyor. Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu; “Züccaciye sektöründeki trendleri yakından takip ediyoruz. Günümüzde daha sağlıklı yemek pişirmek, çevreye daha duyarlı olmak önem kazandı. Genellikle mutfak dekoruna uyan ya da kullanırken neşelendiren renkli ürünler tercih ediliyor. Bu nedenle ürünlerin tasarımlarında fonksiyonel, çevreci, sağlıklı ve neşeli unsurları bünyesinde toplayan tasarımlar tercih ediliyor. Bizde Emsan ailesi olarak ürünlerimizi tasarlarken hedef kitlemizin beklentilerini göz önünde tutuyoruz. 2012 yılındaki hedeflerimize 9.ay itibariyle ulaştık. 2012 yılını, yüzde 40 büyüme ve ihracat rakamlarımızdaki artışlar ile kapatacağız.”
Hiç yorum yok