Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son haberlerimiz:

latest

Android’ciler geleneksel tatlardan vazgeçmiyor, iPhone’cular yeni lezzetler deniyor

Yemeksepeti, mobil siparişlerinin oranı yüzde 50’ye varmışken, Android ve iPhone cephelerindeki farklılıklar yemek tercihlerine de yansıyo...

Yemeksepeti, mobil siparişlerinin oranı yüzde 50’ye varmışken, Android ve iPhone cephelerindeki farklılıklar yemek tercihlerine de yansıyor mu diye merak etti. 

Cevap, ‘kesinlikle evet’! Sonuçlara göre, mobil siparişlerinin yüzde 60’ı iPhone üzerinden geliyor. Üstelik iPhone’cular daha çok sipariş vermenin yanı sıra Android’cilere göre paket başına yüzde 17 daha çok harcıyor. Siparişlerde Android’ciler çiğ köfte, döner ve lahmacun gibi Türk mutfağının geleneksel ürünlerini daha fazla tercih ederken, iPhone’cular suşi, ördek gibi farklı lezzetleri deniyor veya seçimini salata, zeytinyağlı gibi hafif yemeklerden yana kullanıyor. Yemeksepeti’ndeki 40 yaş üstü kullanıcıların çoğu iPhone’dan sipariş verirken, Android’cilerin çoğunlukta olduğu grup üniversite gençliği. Lokasyon olarak bakıldığında ise, büyük şehirlerde iPhone kullanıcıları çoğunlukta iken Anadolu’da Android kullanıcıları öne çıkıyor.

Mobil internet kullanımı aldı başını gidiyor; bu durum e-ticarete de yansıyor. Yemeksepeti’nin günde aldığı 100 bin siparişin yüzde 50’si artık mobilden geliyor. Mobil deyince, yeri geldiğine birbirlerine ezeli rakiplerin taraftar tribünlerinden sesleniyormuşçasına coşan iki grup var malum: Androcid’ciler ve iPhone’cular! Yemeksepeti, bu iki grubun yeme alışkanlıkları da değişiyor mu diye merak etti ve araştırdı.

iPhone’cular daha çok sipariş veriyor, daha çok harcıyor
Yemeksepeti’ne gelen mobil siparişlerin yüzde 40’ı Android’den, yüzde 60’ı iPhone’dan geliyor. Sepet tutarlarına bakıldığında ise, iPhone’cuların Android’cilere göre yemeğe biraz daha fazla harcadığı görülüyor: iPhone kullanıcıları, Android kullanıcılarına göre paket başına ortalama yüzde 17 daha fazla harcıyor.

Türk mutfağında Android’ciler Uzakdoğu mutfağına iPhone’cular önde
Hangi üründe, kim ne sipariş veriyor diye bakıldığında, Android’cilerin kendi ortalamalarının üzerinde sipariş ettikleri ürünler çiğ köfte, döner ve lahmacun.

Android’ciler Türk mutfağının bu olmazsa olmaz lezzetlerini sahiplenirken, iPhone’cular suşi, noodle ve ördek tercihleriyle Uzakdoğu mutfağının yaratıcılıklarına açıklar. Öte yandan salata, zeytinyağlı ve meze gibi hafif ürünlerde de iPhone kullancılarının hakimiyetini görmek mümkün. Suşinin yüzde 83’ü, salatanın yüzde 80’i ve ördek siparişlerinin yüzde 71’i iPhone’cular tarafından sipariş ediliyor.

Genç Android’ciler geleneksel, orta yaşlı iPhone’cular farklı lezzetlerden yana
Yaş kırılımlarında, 40 yaş ve üstündeki mobil kullanıcıların yüzde 66’sının iPhone üzerinden sipariş verdiği, Android üzerinden en çok sipariş veren yaş grubunun ise 19-24 yaş arası olduğu görülüyor.
Yaş verileri ve yemek tercihlerinin birleşiminden ise ortaya şu sonuç çıkıyor: 40 yaş üstü kullanıcılar daha yüksek deneyim ve refah seviyesi ile tercih yelpazesini geniş tutarken, özgür ve yeniliklere açık üniversite gençliği yemek söz konusu olunca geleneksel lezzetlerini ikinci plana atmıyor.

Android Anadolu’da, iPhone büyük şehirlerde daha güçlü
Yemeksepeti 62 ilde birden çalışınca, şehirlere göre rakamları incelemek de kaçınılmaz oluyor. Yüzde 70 oran ile en çok Android kullanıcılarının sipariş verdiği iller Niğde, Bilecik ve Kırşehir olarak belirlenirken, iPhone’cuların 3 büyük ili ellerinde tuttuğu görülüyor. İstanbul’daki mobil siparişlerin yüzde 67’si iPhone’dan geliyor; onu Ankara ve İzmir takip ediyor.

Önizle

Hiç yorum yok