Knorr, 2015’in Ocak-Kasım dönemindeki satışlarından yola çıkarak Türkiye’nin çorba tercihlerini ortaya koydu. Türkiye’nin çorbadan yana i...
Knorr, 2015’in Ocak-Kasım dönemindeki satışlarından yola çıkarak Türkiye’nin çorba tercihlerini ortaya koydu. Türkiye’nin çorbadan yana ilk tercihi Ezogelin olurken, Ramazan’a denk gelen Haziran ayında çorba tüketimi yaklaşık 3 kat arttı.Hazır çorba pazarının lider markası Knorr, 2015’in Ocak-Kasım ayları arasındaki satışlarından yola çıkarak Türkiye’nin çorba tercihlerini derledi. 2015 yılındaki Knorr’un en çok satılan hazır çorbası, Ezogelin oldu. Ezogelin’i, Şehriyeli Tavuk ve Domates çorbaları izledi.
Türkiye’nin yedi bölgesinin tamamında en çok içilen çorbalar sırasıyla Ezogelin ve Şehriyeli Tavuk oldu. En çok tercih edilen üçüncü çorbada ise farklı bir tablo ortaya çıktı. Marmara, Karadeniz ve Ege bölgelerinde Kremalı Tavuk; İç Anadolu bölgesinde Kremalı Domates; Akdeniz, Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu bölgelerinde ise Mercimek üçüncü sırada yer aldı.
Knorr’un 2015 yılındaki en çok içilen yöresel çorbaları arasında birinci sırayı Analı Kızlı elde etti. Erişteli Domates ve Muradiye çorbaları ise en sevilen yöresel lezzetler arasında yerini aldı
.
En çok çorba Ramazan’da içildi
Ocak ayından Kasım ayına kadarki dönemde en çok çorba Ramazan’a denk gelen Haziran ayında içildi. Türkiye’nin en çok içilen çorbası Ezogelin, Haziran ayında yerini Şehriyeli Tavuk’a bıraktı. Haziran ayında ikinciliği Ezogelin, üçüncülüğü ise Kremalı Domates çorbaları üstlendi.
Yöresel çorba tüketimi Haziran’da diğer aylara kıyasla 3 katına çıktı. Türkiye’nin Ramazan’daki yöresel çorba tercihi Erişteli Domates’ten yana oldu. Erişteli Domates’ı Analı Kızlı ve Valide Sultan çorbaları izledi.
Tam mevsiminde toplanan sebzelerin lezzetini her mevsimde tüketicileriyle buluşturan Knorr’un klasik çorba ve yöresel çorba kategorilerinde, 15 yöresel ve 13 klasik çorba çeşidi bulunuyor.
Hiç yorum yok