Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Son haberlerimiz:

latest

Kadınlar için ‘tavsiye ve deneyim’ mutfakta ön planda

Emsan’ın Sia Insight Araştırma Şirketine yaptırdığı araştırma sonuçlarına göre; kadınların yüzde 71’i tavsiye, yüzde 66’sı ise deneyim üzer...

Emsan’ın Sia Insight Araştırma Şirketine yaptırdığı araştırma sonuçlarına göre; kadınların yüzde 71’i tavsiye, yüzde 66’sı ise deneyim üzerine alışveriş yapıyor. Mutfakta daha verimli zaman geçirmenin yolunun kaliteli ürünlerden geçtiğinin açıklandığı araştırmada, kadınların kaliteli ürünlere ulaşmak için ‘tavsiye’leri dikkate aldığı ortaya çıktı.

Müşterilerin geçmişte sergiledikleri davranışlar ve psikolojik tavırları, çok farklı satın alma karar stillerini ortaya çıkarmıştır. Fakat ürün ve hizmet çeşitliliğindeki artışlar, farklı tip mağazaların ortaya çıkması ve dağıtım kanallarının ve metotların farklılaşması, kadınların beğendikleri ürünleri almasını biraz zorlaştırmaktadır. Tüketicinin markaya olan inancı, geleneksel tutumu ve markanın tüketicisinin ihtiyaçlarını karşılayabilmesi, satın alma kararını ve süresini önemli ölçüde etkilemektedir.

Müşterilerin satın alma karar süreçlerinin bu gibi sebeplerden dolayı anlaşılamaz hale gelmesi, aile satın alma karar sürecini de doğrudan etkilemektedir. Dolayısıyla değişen ve gelişen satın alma ortamında kadın tüketiciler, her türlü satın alma sürecinde her geçen gün daha fazla etkili hale gelmiştir.

Kadınların yüzde 60’ı planlamadan alışveriş yapıyor
Bu bilinç ışığında Emsan tarafından Sia Insight Araştırma Şirketine yaptırılan Marka Bilinirliği ve Algı Araştırması raporuna göre; kadınlar tencere, tava, düdüklü tencere vb. gibi ürünleri satın alırken yüzde 60 oranla önceden planlama yapmadan, alışveriş esnasında dikkatini çeken mutfak ürünlerini satın alıyor. Ve kadınların satın alma kararını öncelikle tavsiye ve deneyim etkiliyor.

Kadınlar alım yaparken tek parça ürünleri tercih ediyor
TV reklamları ve promosyonlarsa metropol dışı illerde metropol illerine göre satın alma kararında daha etkili oluyor. Marka ve fiyat, satın alma kararını etkileyen kriterler arasında yer alırken büyükşehir tüketicindeyse tavsiye ve geniş kullanım alanı daha önemli bir unsur olarak göze çarpıyor. Genellikle züccaciye alışverişleri, birden fazla ürün ve marka bulunan mağazalardan gerçekleştiriliyor. Kadınların satın alma alışkanlıklarına bakıldığında ise; araştırmaya katılan kadınların yüzde 48’i TEK parça ürün almayı tercih ederken, yüzde 52’lik bölümü ise SET ürün almayı tercih ettiğini belirtiyor.

Mutfak bir sahne, kadınlar ise başrol de
Kadınların satın alma kararlarında en etkin olduğu yer ise mutfak. Öte yandan kadınlar mutfaklarını eşine, ailesine, çocuklarına ve öncelikle kendilerine kanıtlayabileceği bir sahne olarak görüyor. Bu nedenle kadınların burada geçirdikleri zaman her geçen gün artış gösteriyor. Ayrıca kadınların en büyük stres atma yöntemlerinden biri de yemek yapmak.

Züccaciye alışverişlerini yaparken mutfakta kendilerini en iyi sunabilecekleri, en işlevsel ürünleri tercih ediyorlar. Kadınlar kendi arasında bile daima yarış içindeyken, satın alma sürecinde tavsiye ve deneyim en çok göz önünde bulundurulan faktörler arasında yer alıyor.

Önizle

Hiç yorum yok