Türk mutfağının vazgeçilmez lezzetlerinden Filiz, 45'inci yılında baştan aşağı yenilendi. Anadolu'nun dört bir yanından çiftçilerin ...
Türkiye genelinde tüketici araştırmaları ve Ar-Ge çalışmaları sonucu özel harmanı ürettiklerini belirten Genel Müdür Piero Mirra, "Makarnanın kalitesini ve lezzetini artırdığımız bu dönüşüm ile hem tüketicilerimizi hem de çiftçilerimizi mutlu edeceğiz. 15 milyon TL yatırım ile yenilediğimiz ve özel harman ismini verdiğimiz makarnalarımızın dokusu, pişme kalitesi ve kıvamıyla sektördeki farkımızı bir kez daha ortaya koyacağız" dedi.
Yarım asra yakın süredir Türk mutfağının sevilen markası Filiz, 45'inci yaşında makarnanın kalitesini ve lezzetini bir adım öteye taşıdı. Kuruluşundan günümüze ürünleriyle makarna sektöründe ilkleri gerçekleştiren Filiz, Türkiye genelinde gerçekleştirilen tüketici araştırmaları ve bir yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda içeriğinden ambalajına, baştan aşağı yenilendi.
45 YILDIR KATEGORİSİNİN YILDIZI
Yenilikleri ile sektörünün öncüsü olan Filiz'in başarısını daha ileri taşımak için köklü bir lezzet değişimine gittiklerini belirten Barilla Gıda A.Ş. Genel Müdürü Piero Mirra; "Sektörde 45'inci yılını kutlayan, Filiz, Bolu'da üretimini yaptığı ürünleriyle yarım asra yakındır sofralara lezzet katıyor. Yaptığımız lezzet dönüşümü ile makarna severlere daha kaliteli, lezzetli bir ürün hazırlamak ve aynı zamanda ulusal tarımı ve ekonomiyi de desteklemek istedik. Küresel ve ulusal düzeyde ciddi ekonomik zorlukların yaşandığı günümüzde önemli ve sektör için değerli bir dönüşüm yatırımını hayata geçirdik" dedi.
TÜRKİYE'NİN DÖRT BİR YANINDAN ÇİFTÇİLERİN EMEĞİ FİLİZ'İN ÖZEL HARMANINDA BULUŞTU
Filiz’in hammadde tedariki için Türkiye’nin dört bir yanında önemli çalışmalar yürüttüğünü kaydeden Piero Mirra; "Değişime Türkiye genelinde yaptığımız tüketici araştırmaları ile başladık. Tüketicilerimizin beklentilerini dinledik. Onların beklentilerine uygun, yüksek kaliteli makarnayı Türkiye’deki makarna severlerin sofralarına sunmak için önce tarlada, çiftçilerimiz ile olan çalışmalara ağırlık verdik. Daha az girdi ile daha verimli, daha kaliteli mahsul, çevresel etkisi düşük, üreticinin kazandığı bir üretim modeli ile ulusal tarımı ve Türkiye ekonomisini destekledik. Türkiye’nin dört bir yanından çiftçilerimizin özenle yetiştirdiği en kaliteli buğdayları toplayıp, özel harman Filiz’de buluşturduk. Yeni Filiz, dokusu, pişme kalitesi, kıvamı ile yaptığımız testlerde tüketicilerin büyük beğenisini kazandı.” açıklamasını yaptı.
ÖZEL HARMAN İÇİN 15 MİLYON TL YATIRIM
Tarladan çatala sürdürülebilirlik kavramı ile çalışmalarını sürdüren Filiz'in Türkiye'de çiftçilerle önemli projeler yürüttüğünü kaydeden Piero Mirra şunları söyledi; "Makarnamızın ana hammaddesi olan buğdayın sürdürülebilir üretimi konusunda akademik kuruluşlar ve uzmanlarla birlikte bugüne kadar birçok araştırma ve proje yürüttük. Eğitim ve yayınlarla çiftçilerimize sürdürülebilir buğday tarımı ve iş modellerini aktardık. 20 yıldır Türkiye’nin neredeyse tüm bölgelerinde yürüttüğümüz bu çalışmalara son üç yıldır Trakya’yı da ekledik. Trakya'da birkaç yıl öncesine kadar durum buğdayı üretimi neredeyse durmuştu. Son üç yıldır Trakya’da sürdürülebilir tarım kapsamında yaptığımız çalışmalarla önemli bir durum buğdayı hacmine ulaşılabileceğine üreticilerle birlikte tanık olduk. Biz bu topraklara, çiftçilerimize, 45 yıldır başarıyla tüketicilerin vazgeçilmez lezzeti olan Filiz’e güveniyoruz. Zor yatırım koşullarına rağmen, daha kaliteli hammadde tedariki, Ar-Ge çalışmaları, hat yatırımları, yeni ambalaj tasarımı, tüketici araştırmaları ve özel harman üretim modeli için toplamda 15 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Hedefimiz, Türkiye'de makarnanın değer algısını artırarak tüketicilere her öğünde kaliteli, güvenilir ve sağlıklı bir tercih sunmak.”
MAKARNA ANA YEMEK OLARAK GÖRÜLMEYE BAŞLANDI
Türkiye’nin makarna tüketimi ve tüketicilerin makarna tercihleri hakkında da bilgi paylaşan Mirra; "Yaptığımız araştırmalara göre; kadınlar makarnayı pratik, doyurucu ve güvenli bir tercih olarak görüyor. Tüketiciler makarnanın, sarı renkte olmasını, pişerken yapışmamasını, yenildiğinde ağızda dengeli bir tat bırakmasını istiyor. Önceki yıllara kıyasla yemek kursları, TV ve dijital medyada yayınlanan yemek şovları, basında da yer bulan bilimsel beslenme haberleri, makarnaya bakış açısını olumlu yönde değiştirdi. Özellikle genç kuşakta, makarna artık ana yemek olarak görülmeye başlandı. Alışverişler de bu doğrultuda bir değişim gösteriyor. Tüketiciler makarna satın alırken artık daha programlı, daha seçici davranıyorlar. Hangi öğünde hangi şekil makarnayı sevdiklerine sunmak istiyorlarsa, alışverişlerini de bu doğrultuda yapıyorlar" dedi.
EN ÇOK BURGU VE SPAGETTİ TÜKETİLİYOR
Makarna sektörünün iç pazar tüketimi ve ihracat rakamlarıyla ilgili olarak da Mirra; "Türkiye'de 2018 yılında makarna üretimi 2 milyon tona yaklaştı. Bu üretimle Türkiye, İtalya ve ABD'nin ardından dünyada üçüncü sırada yer alıyor. 1,2 milyon ton ihracat yapan sektörün iç pazar büyüklüğü ise 700 bin ton civarında. Türkiye’de kişi başı makarna tüketimi yıllık yaklaşık 8 kilograma ulaştı. Uluslararası Makarna Örgütü’nün (International Pasta Organization – IPO) verilerine göre dünyada kişi başına makarna tüketimi 15 kilogram. Makarna tüketiminde ilk sırayı İtalya alırken bu ülkeyi ABD izlemekte ve Türkiye 19'uncu sırada yer alıyor" açıklamasını yaptı. Türkiye genelinde toplamda en çok ‘Burgu’ ve ‘Spagetti’ makarnanın tüketildiğini belirten Mirra, bölgelere göre tüketicilerin makarna tercihini ise şöyle sıraladı;
- Marmara, Trakya, Güneydoğu Anadolu ve İç Anadolu Bölgesi: Burgu
- Karadeniz, Akdeniz ve Doğu Anadolu Bölgesi: Spagetti
- Ege Bölgesi: Burgu ve Fiyonk
Hiç yorum yok